CRM

Radion toimintaan liittyy olennaisesti mainosmyynti ja trafiikki eikä nykyisin asiakashallintaa voi enää ajatellakaan ilman asianmukaista CRM -järjestelmää. Olemme vuosien mittaan tehneet määrittelyjä, projektinjohtoa ja käyttöönottoja myös muille toimialoille yhden hengen yrityksistä tuhansia työllistäviin konserneihin. CRM -käyttöönotot ovat perustuneet aluksi avoimen lähdekoodin SugarCRM -järjestelmään mutta nykyisin käytännössä kaikki projektit perustuvat Salesforce.com -alustaan sen laajennettavuuden vuoksi. Nykyiset CRM -järjestelmät ovat niin hyvin muokattavissa että pienenkin myyntitiimin kannattaa automatisoida esimerkiksi sopimuslomakkeiden tuottaminen suoraan järjestelmästä. Myös kampanjahallinta raportteineen on siirrettävissä hyvin vähällä työllä. Perinteiselle trafiikkiohjelmistolle jää enää mainosten sijoittelu kampanjasääntöjen mukaisesti.

Esimerkkejä toteuttamistamme CRM -projekteista:
– hankintakonsultointi, määrittely, sopimusneuvottelut ja käyttöönottokoulutukset
– sopimuslomakkeiden tuottaminen asiakas- ja kampanjatiedoilla järjestelmästä
– sähköisen allekirjoituksen lisääminen
– tiedonsiirto vanhoista järjestelmistä uuteen

Tiedonsiirto vanhasta järjestelmästä on työlästä ilman asianmukaisia työkaluja. Siirrossa ei tietenkään tule hukata tietoa mutta samalla ongelmia saattaa tulla erilaisista päivämääräformaateista sekä ääkkösten oikeasta käsittelystä. Myös tietokenttien siirto voi olla työläs silloin kun kenttä on käyttöliittymässä pudotusvalikko ja järjestelmien valinnoissa on eroja. Allaoleva ruutukaappaus tiedonsiirron suunnittelusta kertoo miten paljon välivaiheita saatetaan tarvita yksinkertaiselta kuulostavassa siirrossa: tässä tapauksessa on siirretty tietoa varauskalenterista CRMään luotuun objektiin: